Antero täytti puoli vuotta ja päätti täyttää ystäväkirjaa. Toivottavasti kaveritkin kävisivät täyttämässä.

Nimi: Antero
Lempinimi: Apumies-Antero, Anteropuntero, Antsa
Syntymäaika ja -paikka: 24.3. 2011 työhuone
Perheenjäsenet: Kaksi ihmistä, Vieno ja Taisto
Harrastukset: Homeenhajuisten asioiden etsiminen, makkarajälkeily ja tavaroiden kantaminen.
Lempiruoka: Ihan parasta ruokaa on kaikki ruoka. En oikein tiedä mistä tykkäisin eniten, ehkä luista, maksapannukakusta ja jauhelihasta.
Lempijuoma: Piimä ja kuravesi. Tykkään kyllä ihan tavallisestakin vedestä.
Parhaat kaverit: Ihan paras kaveri on minun oma ihmiseni, toiseksi paras on Taisto.
Pidän eniten: Omasta ihmisestä. Parasta on kun saan tehdä kaikkia kivoja tehtäviä sen minun ihmisen kanssa. Hometreenien lisäksi hauskinta on ihmisen silmiin katsominen, toiseksi hauskin on mennä maahan ja tökkiä nenällä keppiä. Niistä kaikista tehtävistä saa herkkuja tai sitten me leikitään minun ihmiseni kanssa. Minä aina voitan sen leikin kun olen niin kamalan vahva.
Eniten inhoan: Oman vuoron odottaminen kun minun ihminen treenaa Vienon tai Taiston kanssa. Joskus harmittaa kun Vieno-äiskä köllöttää ihmiseni jalkojen päällä eikä laske minua siihen. Ja sekin harmittaa kun Myy-sisko litistää minut lattialle. Minä en oikein uskalla niille naisille sanoa vastaan.
Mikä minusta tulee isona: Aion tulla isoksi ja reippaaksi työkoiraksi
Lempimusiikki: Musiikista en ymmärrä, mutta parasta ääntä on se kun oman ihmiseni askeleet lähestyvät kotiovea.
Lempileluni: Paras leluni on oman ihmiseni oikea ranne ja toiseksi paras vasen ranne. Jostain syystä ihminen ei anna minun leikkiä niillä, joten on tyydyttävä vähän tylsempiin leluihin.


Kuvaaja Niina Auvinen