Vaikka minä jo kerkesin kertoa, että käyn jatkossa harvoin täällä blogissa, niin pitihän mun kuitenkin synttärihaastattelu antaa.

Nimi: Peppi Rantamäki
Lempinimi: Peppula, Pepsodentti, Peppu, Pepsi, Pemppu, Lindström, Luikku Lindström (kesätrimmauksen jälkeen)
Syntymäaika ja -paikka: 15.8. 2006 Mommilassa Lahden ja Riihimäen välillä
Perheenjäsenet: Oma ihmiseni Rolle
Harrastukset: Pehmolelujen suolistus
Lempiruoka: Kaikki minkä voi siepata salaa
Työtehtäväni: Vartiointi
Parhaat kaverit: Hilma-pinseri ja kaikki maailman ihmiset
Pidän eniten: Oman pihan ja talon vartioinnista sekä yökyläilystä

Toimittaja: Nyt kun sinä Peppi olet jo saavuttanut aikuisen koiran iän haluaisin haastatella sinua. Kertoisitko hiukan viimeisen vuoden tapahtumista.
Peppi: No kaikkein suurin tapahtuma koko vuonna oli se kun me muutettiin mun ihmisen kanssa omaan kotiin. Siitä mun ihmisestäkin oli nimittäin tullu aikuinen, eikä se enää halunnu pyöriä iskän ja äitin nurkissa. Täällä uudessa kodissa on musta ihan huippua kun mä oon vähän niin kun talon valtias.

Toimittaja: Miten saat päiväsi kulumaan kun ihmisesi opiskelee?
Peppi: Mulla on tosi paljon hommaa kun on koko talo vartioitavana. Mä tiedän tarkasti mistä ikkunasta näkee minnekin päin. Kun mun ihminen on poissa, niin keittiön pöydältä on tosi hyvät näkymät. En mä silloin viiti siinä katella kun mun ihminen on kotona, kato kun se ei oikein tykkää siitä. Miksköhän? Sitten mun toinen tärkeä tehtävä on säilöä kaikki ruuat, mitkä ovat jääneet lojumaan ettei ne pilaannu.

Toimittaja: Harrastuksisasi mainitsin pehmolelujen suolistuksen. Millainen laji se mahtaa olla?
Peppi: Joo mä tosiaan tykkään kaivella pehmoleluista pehmusteet pihalle. Mä harrastan sitä aina kun vaan on mahdollista. Mun ihminen tuo mulle joskus vanhoja pehmoja. Ja välillä se täyttää niitä uudelleen, että saan taas harrastaa. Kiva ihminen mulla!

Toimittaja: Kerroit pitäväsi ihmisistä. Tapaatko niitä usein?
Peppi: Joo, niin tykkään. Niitä käy meillä tai me käydään mun ihmisen kanssa niiden luona. Ne kaikki ihmiset tykkää musta tosi pljon kun mä oon niin söpö. Minä aina lipsutan niiden käsiä niin, että ne luulis olevansa kuninkaallisia joiden käsiä suudellaan. Oikeesti mä oon aika jukuripää, mutta en mä sitä viitti niille kertoa.

Toimittaja: Käyttekö ihmisesi kanssa usein teidän vanhassa kodissa?
Peppi: Kyllä me aina joskus käydään. Mä tykkään aika paljon niistä ihmisistä, niistä mun ihmisen iskästä ja äidistä. Taisto on kyllä aika hölmö, enkä mä oikein viitsi sen kanssa leikkiä. Mutta sen luut  ja muut syötävät minä tykkään ryöstää. Vienosta en kyllä tykkää yhtään, se kun luulee olevansa joku pomo.

Toimittaja: Kiitos Peppi haastattelusta ja onnea 4-vuotiaalle!