Rakas päiväkirja,

Nyt mä oon jo puoli vuotta, aika vanha siis. Oon mä aika isokin, painan jo yli 18 kiloo ja Peppi on minua pienempi. Pentukurssin oon jo käynyt ja nyt oon toko-ykkösellä. Mun ihminen sano, että me pyritään seuraavaksi tokoeskariin. Siellä tokossa saa aina kamalasti herkkuja ja sitten vielä leikkiä mun ihmisen kanssa. Joskus mä haluisin leikkiä kavereittenkin kaa, mutta mun ihiminen sano, ettei kesken töitten voi. Mutta ei se oikeestaan haittaa kun on siellä kuiteskin kivaa. Sitten mä osaan kans kulkea jälkeä pitkin ja vähän etsiä kadonneita. Niillä kadonneilla on aina namirasioita mukana ja osaan vähän jo haukkuakin niitä. Sitä mä vaan ihmettelen, miten ne aina on osanneet ottaa mukaan mun herkkuja sinne kadotusretkelleen.

Sit musta on kans tosi kiva leikkiä Vienon kanssa. Vieno joskus ei leiki ollenkaan, mutta sitten se taas joskus leikkii. Musta on kans kivaa vetää sitä parrasta. Se on mun ihan paras idoli. Tykkään mä Pepistäkin. Peppi vaan ei ole niin kova leikkimään. Joskus Peppi innostuu minun näkemisestä niin, että tahtoo uudelle lenkille jos mä olen sitä pihalla vastassa. Mun ihminen sanoi, että Peppi on vanhapiikatäti, joka ei aina jaksa riekkuvia kakaroita.

Sit mulla on muitakin aika kivoja kavereita. Niitten kanssa mä jaksan riehua vaikka kuinka kauan. Yhen nimi on Remu, se on lagotto, yks on Tyyne, se on kääpiöpinseri ja yks on Vietti, se on australianpaimenkoira. On mulla kyllä muitakin kavereita, mutta en nyt muista niitten kaikkien nimiä. Aika monet mun kaverit on kutistuvaa sorttia. Eniten on kutistunut Tyyne. Ekaks me oltiin melkein samankokoisia, mutta nyt Tyynestä on tuullu semmonen kääpiö. Tyynen ihminen sanoi, että me ollaan ihan samanlaisia.  Mutta en mä kyllä tiedä, kun se on Tyyne ruskee.

Mä tykkään kaikista kepeistä ja sellasista. Jos me käydään kaupungilla lenkillä, mä tykkään kannella niitä kaikkia hienoja tavaroita, joita ihmiset on mulle laittaneet kadun varrelle. Niinkun vaikka sixpackin kuoria tai kokismukeja.

Vieno on mun ihan huippu isosisko. Mä tykkään siitä kamalasti. Joskus se komentaa mua ja sillon mä ihan heti uskon. Sitä ei saa häiritä jos se nukkuu tai jos se syö luuta. Jst nyt Vienolla on nyt aika paljon hommia, kun sen pitää hoitaa Herra Tossavaista http://tiiris.vuodatus.net/blog/1588357/herra-tossavainen-syntyi/ Mun ihminen sanoi, että Vienolla on aina välillä noita hoidettavia, mutta se menee kai ohi aika pian.

No ei mulla muuta tällä kertaa. Mä taas kirjottelen kun jotain jännää tapahtuu.

 

terv. Ystäväsi Taisto