Rakas päiväkirja,

1245394618_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Kirjoitan nyt sulle ensimmäistä kertaa. Mun nimi on Taisto Uljas Turbodiesel Rissanen. Synnyin kasvisperheeseeni Savonlinnassa ja muutin sitten omaan kotiin Kuopioon. Minun perheeseeni kuuluu ihmisä ja koiria, yhtä monta kumpaakin. Mä oon aika söpö ja mulla on tosi terävät hampaat.

IMG_2662.JPG

Mulla on kaksi siskoa, vanhempi niistä on Peppi. Peppi on aika tylsä tyyppi, se ei ollenkaan halua leikkiä mun kanssa, koko ajan vaan sanoo, että painu matkoihisi kakara. Mutta en mä sen nirppanokkailusta välitä.

IMG_2731.JPG

Mun toinen isosisko on Vieno. Se on aika kiva ja hepuloi minun kanssa aina joskus. Ihmiset luuli, että Vienolla menis kauan aikaa tottua minuun, mutta se tottukin ihan heti. Mä fanitan Vienoa kun se on niin kiltti ja taitava. Me ollaan reissattu Vienon kanssa aika paljon yhdessä kaikenlaisilla leireillä ja semmosissa, Vieno kun se treenaa kaikkee hauskaa. Minäkin oon sitten saanu kokeilla niitä hauskuuksia. Kivintä minusta on jäljestys-, haku- ja naksutinharkat. Muita en ookkaan vielä kokeillu. Mä tykkään kaikesta tekemisestä missä on nameja, ihmisiä, leluja tai Vieno ja mun oma ihminen.

Yhtenä päivänä mun kasvisperhe kävi meillä kylässä. Se kasvisperhe on vähän erilainen kuin tämä mun nykyinen, siellä on koiria kaks kertaa niin pajon kuin ihmisiä ja kaikki koirat on mun näköisiä, itseasiassa ne on mun sukulaisia; mun äitini Briska, Astra-sisko, isoveli Hiski ja isäpuoli Juuso.

IMG_2648.JPG

Mun Astra-sisko on ihan huippu leikkikaveri. Meillä oli koko ajan ihan tosi hauskaa. Minä kieritin ensin Astraa ja sitten Astra minua...

 

IMG_2719.JPG

...sitten minä taas Astraa

IMG_2649.JPG

Peppi välillä tuijotti närkästyneesti, mutta ei me siitä välitetty.

IMG_2669.JPG

Välillä me levättiin ja syötiin luuta eri reunoista..

IMG_2671.JPG

ja välillä samasta reunasta

IMG_2688.JPG

Ja sit me taas rymyttiin...

IMG_2728.JPG

ja rymyttiin

IMG_2664.JPG

sitten Astraa rupesi väsyttämään

IMG_2725.JPG

Mä jututin muutakin sukua

IMG_2735.JPG

Tää on Astran, Hiskin ja mun äiti, Briska. Äiti on kamalan kiltti, se ei ikinä rähise, vaan hymyilee lempeästi meidä kepposille.

IMG_2734.JPG

Tääs on Juuso, se on Hiskin iskä ja mun isäpuoli siis. Juuso on sellanen vanha herra, joka valvoo hillityn rauhallisesti yleistä järjestystä.

IMG_2693.JPG

Vieno ihmetteli, että mikä se Juuso oikein on kun se ei ollenkaan liiku

IMG_2698.JPG

No sitten Juuso kyllästy Vienon tuijotukseen ja vaihto paikkaa

IMG_2709.JPG

Hiski on mun isoveli. Kun mä olin vielä siellä kasviskodissa, niin Hiski useesti hoiti meitä. Se luuli, että sen ihminen oli tuonut meidät sille leikkikavereiksi. Mut sitten me kaikki muutettiin omiin koteihin, paitsi Astra, joka jäi Hiskille leikkikaveriksi. Että ei se Hiski ollut siis väärässä.

IMG_2708.JPG

Tässä on meidän perheen iskän työhuoneen ikkuna. Se on aina joskus makkarakioski, josta voi saada makkaraa jos osaa nätisti oottaa.

IMG_2661.JPG

 

IMG_2712.JPG

Musta oli ihan huippua, kun ne mun sukulaiset kävi meillä. Mä toivon, että Astra tulee taas pian rymyämään mun kanssa.

IMG_2704.JPG

Vienonkin mielestä ne oli tosi kivoja

IMG_2659.JPG

Peppi supatti salaa Briskalle, että tulkaa taas käymään.

Lisää sukulaisvierailun kuvia löytyy täältä.

Ei mulla nyt muuta. Mä kirjoittelen lisää myöhemmin.

Rakkain terveisin,
Taisto