Moi Päiväkirja! Me käytiin tänään kannustamassa mun ihmismummoa kun se oli pikkikisoissa.

Mä tykkään enempi tavallisista pilkkijöistä kun kisaajista. Tavalliset pilkkijät jättää jäälle kaloja. Ne on tosi hyviä ja rapeita jäätyneinä. Kerran mä löysin lahnan. Kaikki mun kaverit ja ihmisetkin olis kans halunneet sen syödä. Mutta ei ne ehtineet, koska mä olin tosi nopee. Mummo oli sitä paitsi tosi tarkka, eikä antanut minun edes mennä kurkkimaan siihen avannon reunalle. Sanoi vain, että ei saa töniä lunta avantoon. Istuin sitten nätisti sen vieressä.

Mummo on kyllä osi hyvä kalastaja. Se kalastaa Heikin kanssa aina kun se ei taiteile. Ne saa aina niin paljon pikkukaloja, ettei ne jaksa niitä syödä. Sitten ne hauduttaa niitä pikkukaloja leivinuunissa mössöksi ja tuo mulle ja Pepille. Me tykätään siitä mössöstä tosi paljon ja syödään sitä melkein joka aamu.

Kun me oltiin tarpeeksi kannustettu me mentiin lenkille sinne jäälle. Siellä oli paljon lunta ja minun ihminen keksi semmosen pelin, että se tiputteli nakkeja sinne hankeen. Minusta oli tosi hauska ettiä niitä.

 

Lurps

Ei mulla muuta tällä kertaa. Kirjoitellaan taas.

Terveisin ystäväsi Vieno